
Regulamin Platformy Internetowej B2C
- 1 Postanowienia ogólne
- Platforma Internetowa B2C, dostępna pod adresem URL: www.krakowskiedelikatesy.pl, zwana dalej „Platformą B2C”, jest prowadzona przez spółkę Winnica & Wino Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Bernarda Wapowskiego 8, 30-399 Kraków. Spółka posiada ważne zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży o zawartości alkoholu: do 4,5%, od 4,5% do 18% (z wyjątkiem piwa) oraz powyżej 18%, wydane przez uprawniony organ.
- Dane kontaktowe Platformy B2C: telefon: +48 600 316 231; e-mail: wapowskiego8@gmail.com.
- Miejscem zawierania umów sprzedaży jest punkt sprzedaży prowadzony przez ww. przedsiębiorcę w Krakowie (30-399) przy ulicy Bernarda Wapowskiego 8.
- Wszystkie umowy sprzedaży zawierane na podstawie Zamówień złożonych za pośrednictwem Witryny są realizowane w punkcie sprzedaży należącym do Sprzedawcy.
- Niniejszy regulamin (dalej: Regulamin) określa zasady korzystania z Platformy B2C dostępnej pod adresem www.krakowskiedelikatesy.pl oraz stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Regulamin określa w szczególności: a. zasady rejestracji w serwisie; b. zasady zawierania umów i ich realizacji; c. zasady rozpatrywania reklamacji.
- Informacje handlowe, w szczególności prezentacja produktów z podaniem cen, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert.
- Rejestracja na Platformie B2C nie oznacza automatycznego złożenia Zamówienia na jakikolwiek produkt.
- 2
Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają
- Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Konto – zbiór indywidualnych danych Konsumenta wraz z informacjami o jego działaniach na Platformie B2C. Konto prowadzone jest pod unikalną nazwą (login) i zabezpieczone jest hasłem.
- Konsument – konsument w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego.
- Platforma B2C – internetowa platforma sprzedażowa B2C wraz ze wszystkimi jej elementami, zarządzana przez Administratora.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na utworzeniu przez Konsumenta Konta, dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na Platformie B2C.
- Sprzedawca – spółka Winnica & Wino Sp. z o.o z siedzibą w Krakowie, ul. Wapowskiego 8, KRS 0000743071, NIP 6793172494
- Towar – produkty oferowane za pomocą Platformy B2C, których opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem.
- Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Konsumentów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
- Zamówienie – oświadczenie woli Konsumenta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
- 3
Zasady korzystania z Platformy B2C
- Warunkiem korzystania z Platformy B2C jest: a. spełnienie wymagań technicznych w zakresie sprzętu i oprogramowania, b. założenie Konta (lub podanie wszelkich niezbędnych danych osobowych przy składaniu zamówienia bez rejestracji konta), c. wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, d. akceptacja Regulaminu.
- Korzystanie z Platformy B2C jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Konsument, następujących minimalnych wymagań technicznych: a. komputer z dostępem do Internetu, b. dostęp do poczty elektronicznej, c. przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, lub Chrome w wersji 32 lub nowszej, d. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript, e. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich, f. korzystania z Platformy B2C w sposób niezakłócający jej funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń, g. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Platformy B2C niezamówionej informacji handlowej (spam), h. korzystania z Platformy B2C w sposób nieuciążliwy dla innych Konsumentów oraz dla Sprzedawcy, i. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Platformy B2C jedynie w zakresie własnego użytku, j. korzystania z Platformy B2C w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Każda osoba korzystająca z Platformy B2C powinna stosować indywidualne środki zabezpieczeń przed szkodliwym oprogramowaniem i ingerencją osób trzecich. Zaleca się korzystanie przynajmniej z aktualnego oprogramowania operacyjnego, a także z oprogramowania typu antywirus oraz firewall, co może zredukować zagrożenia związane z utratą swoich danych bądź środków finansowych.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy Konsumentowi korzystania z Platformy B2C w całości lub części oraz do odmowy zawarcia z tymże Konsumentem umowy w przypadku, w którym: a. podaje on nieprawdziwe lub niepełne dane osobowe, b. składa on nieprawdziwe oświadczenie dotyczące ukończenia przez niego 18 roku życia, c. składa on nieprawdziwe oświadczenie dotyczące pozostawania w stanie trzeźwości, d. podejmuje próbę nabycia alkoholu na kredyt lub pod zastaw, e. narusza inne postanowienia Regulaminu.
- Konsument zobowiązany jest do użytkowania Platformy B2C zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, w szczególności do: a. niepodejmowania jakichkolwiek działań służących zakłóceniu funkcjonowania Platformy B2C bądź służących uniemożliwieniu lub utrudnieniu korzystania z serwisu internetowego przez innych użytkowników, w tym Konsumentów, b. niewykorzystywania lub niepodejmowania prób wykorzystania Platformy B2C do dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
4
Usługi
- Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Platformy B2C korzystanie z bezpłatnych Usług polegających na: a. przeglądaniu informacji zamieszczonych na Platformie B2C, b. prowadzeniu Konta na Platformie B2C, c. udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Konsumentom złożenie Zamówienia na Platformie B2C.
- Wskazane w pkt. 1 Usługi świadczone są przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Umowa: a. o świadczenie usługi polegającej na przeglądaniu informacji zamieszczonych na Platformie B2C zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia przez Konsumenta strony internetowej Platformy B2C, b. o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta na Platformie B2C zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Konsumenta żądania usunięcia Konta na adres e-mail: wapowskiego8@gmail.com, c. świadczenie usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Konsumentom złożenie Zamówienia na Platformie B2C zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia.
- 5
Rejestracja
- Usługa prowadzenia Konta na Platformie Internetowej dostępna jest po dokonaniu Rejestracji.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na Platformie B2C.
- Warunkiem Rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe. Rejestracja jest równoznaczna z deklaracją o ukończeniu 18 roku życia.
- W przypadku naruszenia przez Konsumenta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
- Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sprzedawcy.
- Promocje na Platformie B2C nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- 6
Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach podane na Platformie B2C, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Za pośrednictwem formularza Zamówienia, Zamówienia mogą być składane przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu.
- Złożenie Zamówienia może nastąpić poprzez: a. wypełnienie elektronicznego formularza Zamówienia, obejmującego dane Konsumenta potrzebne do realizacji Zamówienia, b. wykorzystanie danych osobowych Konsumenta uzyskanych w wyniku uprzedniej rejestracji na Platformie B2C (zakup za pomocą Konta).
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Platformy B2C i udostępnionego w nim formularza Zamówienia należy dokonać wyboru Towarów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Konsumentowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Wybór zamawianych Towarów przez Konsumenta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
- Po podaniu przez Konsumenta korzystającego z Platformy B2C wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie w sposób jasny i widoczny podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: a. opisu przedmiotu Zamówienia, b. jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub Usług wraz z podatkami, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują), c. sposobu kontaktu ze Sprzedawcą, d. wybranej metody i terminu płatności, e. wybranego sposobu dostawy, f. czasu dostawy, g. danych kontaktowych Konsumenta, h. danych do faktury.
- Złożenie Zamówienia musi być poprzedzone złożeniem oświadczenia: a. o ukończeniu przez Konsumenta osiemnastego roku życia, b. o tym, że Konsument nie znajduje się w stanie nietrzeźwości, c. o tym, że zakup nie jest dokonywany na kredyt lub pod zastaw, d. o akceptacji Regulaminu, e. o zapoznaniu się z „Pouczeniem o odstąpieniu od umowy.”
- W celu wysłania Zamówienia, poza złożeniem oświadczeń, o których mowa w pkt. 8, konieczne jest także podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty.”
- Wysłanie przez Konsumenta Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia, Konsument otrzymuje wiadomość e-mail potwierdzającą wpłynięcie Zamówienia (wraz z indywidualnym nr Zamówienia), zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
- Wiadomośc e-mail, o której mowa w pkt. 11 stanowi potwierdzenie złożenia przez Konsumenta Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w pkt.10 powyżej.
- Treść niniejszego regulaminu kształtującego prawa i obowiązki stron będzie dostępna pod adresem www.krakowskiedelikatesy.pl.
- Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Konsumentowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży Towarów następuje poprzez przesłanie ich Konsumentowi na podany adres e-mail oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej Towar wydruku potwierdzenia, specyfikacji Zamówienia oraz faktury VAT.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- 7 Dostawa Towarów
- Termin realizacji Zamówienia rozpoczyna swój bieg z dniem wskazanym w potwierdzeniu Zamówienia lub w zawartej przez strony umowie.
- Terminy dostawy i/lub realizacji Zamówienia oraz inne warunki sprzedaży mogą ulec zmianie, także po potwierdzeniu Zamówienia przez Sprzedawcę, w szczególności na skutek siły wyższej i innych okoliczności niezależnych od Sprzedawcy, oraz na skutek zmiany sytuacji rynkowej i aktualnych warunków handlowych związanych m.in. ze stosunkami Sprzedawcy z podmiotami współpracującymi w zakresie wykonywania umów. O zmianie terminu dostawy i/lub realizacji Zamówienia oraz innych warunków sprzedaży Konsument zostanie niezwłocznie poinformowany.
- Sprzedawca nie prowadzi wysyłki Towaru. Konsument może osobiście odebrać zakupione produkty w sklepie lub udzielić pełnomocnictwa pełnoletniej osobie fizycznej, która w jego imieniu odbierze zakupione produkty ze sklepu, lub osobie niebędącej osobą fizyczną (np. firmie kurierskiej). Jeśli Konsument wybierze na Platformie opcję odbioru Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, oznacza to, że Konsument udziela pełnomocnictwa firmie kurierskiej do odbioru Towaru w jego imieniu w Sklepie Stacjonarnym.
- Odbiór osobisty jest możliwy w terminie 1-2 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia, po uprzednim powiadomieniu Konsumenta przez Sprzedawcę o możliwości odbioru oraz ustaleniu daty i godziny odbioru. Odbiór osobisty jest nieodpłatny.
- W przypadku wybrania przez Konsumenta opcji dostawy Towaru, wydanie Towaru Konsumentowi następuje w momencie wydania przez Sprzedawcę Zamówionych Towarów firmie kurierskiej. Zaznaczając w treści Zamówienia opcję dostawy Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, Konsument oświadcza, że upoważnia kuriera do odbioru Towaru w jego imieniu. Jeśli Konsument zlecił odbiór Towaru firmie kurierskiej, wyraża tym samym zgodę na wylegitymowanie osoby odbierającej Towar od kuriera w celu potwierdzenia pełnoletności oraz trzeźwości. W przypadku gdy osoba odbierająca Towar nie jest pełnoletnia i trzeźwa, kurier ma obowiązek odmówienia wydania Towaru, a Sprzedawca odstępuje od zawartej w Sklepie Stacjonarnym umowy kupna-sprzedaży.
- Dostawa nabytego Towaru jest odpłatna i następuje na koszt Konsumenta, drogą przesyłki kurierskiej w terminie do 10 dni roboczych.
- Przyjmuje się, że dostawa Towaru jest wykonana z chwilą przekazania go Konsumentowi lub przewoźnikowi przez niego wskazanemu.
- Konsument zobowiązany jest odebrać Zamówiony Towar. Nieodebranie Towaru lub Usługi nie zwalnia Konsumenta z obowiązku dokonania zapłaty całej ceny.
- W chwili odbioru przesyłki organizowanej przez Sprzedawcę Konsument jest zobowiązany w obecności kuriera do dokładnego sprawdzenia stanu opakowania zewnętrznego. W przypadku stwierdzenia przez Konsumenta zewnętrznych uszkodzeń przesyłki lub zastrzeżeń co do ilości dostarczonego Towaru lub zawartości przesyłki, Konsument powinien sporządzić w obecności kuriera protokół szkody uwzględniający opis i zdjęcia przesyłki. Z dwóch jednakowych egzemplarzy podpisanych przez kuriera jeden należy wysłać do Sprzedawcy, a drugi zostaje u Konsumenta.
- Termin wysyłki paczki jest uprzednio uzgodniony telefonicznie lub mailowo z Konsumentem, aby uniknąć sytuacji niemożności odbioru paczki w krótkim terminie.
- Konsument, który nie odbierze paczki od kuriera, zobowiązany jest do jak najszybszego odbioru paczki od firmy przewozowej (kurierskiej).
- Sprzedawca odpowiada za wady rzeczy zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego, w szczególności art. 556 Kodeksu Cywilnego.
- Konsument oświadcza, że bez względu na wybraną formę dostawy (odbioru) Towaru, nabyty Towar odebrany zostanie przez osobę pełnoletnią i nie znajdującą się w stanie nietrzeźwości. Kurier lub inna osoba wydająca nabyty Towar jest upoważniona do weryfikacji tożsamości i wieku osoby odbierającej Towar. Kurier odmówi wydania przesyłki osobie niepełnoletniej lub osobie będącej pod wpływem alkoholu.
- Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu nieprawidłowego wykonania umowy w przypadku, w którym Konsument nie zapewniłby odbioru Towaru przez osobę, która ukończyła 18 lat lub znajdowała się w stanie nietrzeźwości.
- Konsument zobowiązany jest do zweryfikowania opakowania przesyłki w chwili odbioru, w szczególności sposobu opakowania, pod kątem ewentualnych uszkodzeń lub naruszeń zarówno samego opakowania, jak i Towaru.
- Potwierdzenie Zamówienia przez Konsumenta jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że Konsument bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zakupionego Towaru przez osobę pełnoletnią. Złożenie Zamówienia jest również tożsame z oświadczeniem, iż Konsument nie jest osobą, której zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych, oraz że nie dokonuje zakupu alkoholu celem dalszej odsprzedaży.
- Ryzyko utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą przekazania Towaru przewoźnikowi, najpóźniej jednak z chwilą opuszczenia przez Towar magazynu Sprzedawcy.
- 8
Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz inne należności.
- Sprzedaż Towarów i/lub Usług odbywa się według cen obowiązujących w dniu potwierdzenia Zamówienia, zgodnie z cennikiem Sprzedawcy. W przypadku, gdy Towar i/lub Usługa nie jest objęta cennikiem, sprzedaż następuje za wspólnie uzgodnioną na piśmie cenę.
- Wskazane w cenniku lub uzgodnione przez strony ceny obowiązują wyłącznie dla realizacji danego Zamówienia, chyba że strony pisemnie postanowią inaczej.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen w cenniku w przypadku zmiany kursów walut lub innych czynników wpływających na koszt Towarów. Konsument zostanie poinformowany o aktualnej cenie Zamówionego Towaru w potwierdzeniu Zamówienia.
- Konsument może dokonać płatności drogą elektroniczną lub gotówką, jeżeli przy składaniu zamówienia została wybrana opcja “Odbiór osobisty w Browarze Wapowskiego 8 w Krakowie”. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po przesłaniu Konsumentowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Konsumenta (nie dotyczy zamówień z odbiorem osobistym). Wysyłka Towaru zostanie dokonana niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia.
- Chwilą zapłaty jest wpływ środków pieniężnych na konto Sprzedawcy lub płatność gotówką w miejscu sprzedaży (dotyczy zamówień z odbiorem osobistym).
- W przypadku opóźnienia w zapłacie ceny Sprzedawca ma prawo wstrzymać dalsze dostawy Towarów i/lub świadczenie Usług do czasu uregulowania zaległej płatności. Postanowienie nie dotyczy zamówień z odbiorem osobistym.
- Wyłącza się możliwość dokonywania przez Konsumenta potrąceń wierzytelności z należnościami wynikającymi z zawartych ze Sprzedawcą umów.
- 9
Uprawnienie do odstąpienia od umowy
- Konsument ma prawo do złożenia reklamacji Towaru w ciągu roku od daty jego dostawy, korzystając z prawa rękojmi, pod warunkiem że w terminie dwóch miesięcy od dnia wykrycia wady poinformuje o tym Sprzedawcę.
- Zawiadomienie można przesłać na adres korespondencyjny: Wapowskiego 8 - Krakowskie Delikatesy, ul. Bernarda Wapowskiego 8, 30-399 Kraków, lub drogą elektroniczną na adres e-mail: wapowskiego8@gmail.com.
- Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko Konsumenta, adres do korespondencji, rodzaj i opis problemu.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni od jej otrzymania i poinformuje Konsumenta o sposobie dalszego postępowania.
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest dostarczenie przez Konsumenta reklamowanego Towaru wraz z dowodem zakupu i opisem problemu. Reklamowany Towar należy przesłać na adres: ul. Bernarda Wapowskiego 8, 30-399 Kraków. Koszty przesyłki do Sprzedawcy pokrywa Konsument.
- Jeśli reklamacja zostanie uznana za zasadną, Sprzedawca naprawi lub wymieni reklamowany Towar na pełnowartościowy. Jeśli wymiana nie będzie możliwa, Sprzedawca zwróci Konsumentowi należność za produkt w terminie 14 dni od daty rozpatrzenia reklamacji.
- Konsument może również zgłosić reklamacje związane z Usługami świadczonymi drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamację można przesłać w formie elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy. W zgłoszeniu należy podać login Konsumenta oraz opis problemu. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 30 dni roboczych i udzieli odpowiedzi na adres e-mail podany przez Konsumenta.
- 10
Ograniczenie odpowiedzialności
- Odpowiedzialność deliktowa i kontraktowa Sprzedawcy wobec Konsumenta i osób trzecich zostaje wyłączona, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów Kodeksu Cywilnego.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Konsumenta i osób trzecich za ewentualne szkody zostaje ograniczona do jednostkowej ceny Towaru, który wywołał szkodę, uwidocznionej na fakturze Sprzedawcy. Odpowiedzialność ta nie obejmuje prawa do domagania się zwrotu utraconych korzyści ani odpowiedzialności za szkody pośrednie.
- Sprzedawca nie odpowiada w szczególności za szkody spowodowane nieodpowiednim przechowywaniem dostarczonych przez Sprzedawcę Towarów przez Konsumenta bądź osoby trzecie, ich użyciem po określonej na opakowaniu dacie minimalnej trwałości, nieprawidłowym lub niedbałym użytkowaniem, w szczególności niezgodnie ze specyfikacją produktową dostępną na stronie www Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za braki funkcjonalne Towaru, wynikające ze złego doboru Towarów do zamierzonego celu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za roszczenia osób trzecich powstałe w związku z korzystaniem przez Konsumenta z Towaru, ani za korzystanie z Towaru przez nieuprawnione osoby trzecie, na szkodę Konsumenta.
- Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za zobowiązania Konsumenta wobec osób trzecich.
- W przypadku wystąpienia przez osobę trzecią na drogę postępowania sądowego przeciwko Sprzedawcy z roszczeniem dotyczącym szkód poniesionych przez tę osobę w związku z Towarem dostarczonym przez Konsumenta, Konsument zobowiązuje się przystąpić do postępowania sądowego po stronie Sprzedawcy, jeżeli przepisy prawa to dopuszczają i wspierać Sprzedawcę w toku takich postępowań oraz zapłacić wszelkie kwoty związane z tym postępowaniem, wedle odpowiednich przepisów prawa.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedopełnienie przez Konsumenta obowiązku uzyskania jakichkolwiek wymaganych prawem zezwoleń lub uprawnień.
- 11
Zasady poufności
- Strona nie ma prawa bez zgody drugiej Strony do przekazywania osobom trzecim jakichkolwiek informacji objętych tajemnicą handlową i uzyskanych w wyniku kontaktów handlowych.
- Jakiekolwiek informacje oraz materiały (Informacje poufne) przekazane drugiej Stronie, a niedostępne publicznie, należy traktować jako poufne.
- Strony zobowiązane są do zapobieżenia ujawnieniu Informacji poufnych przez aktualnych i przyszłych pracowników, współpracowników, wspólników.
- Niezależnie od powyższego, Strony są zobowiązane do natychmiastowego przywrócenia stanu zgodnego z prawem, jak również do zapobieżenia dalszym naruszeniom Informacji poufnych.
- Strony zobowiązują się do: a. wykorzystywania Informacji poufnych jedynie w sposób zgodny z regulaminem; b. zachowania w tajemnicy wszelkich Informacji poufnych, nie ujawniania ani nie przekazywania ich osobom trzecim; c. podejmowania wszelkich środków mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa Informacji poufnych.
- Zobowiązanie do zachowania poufności nie ma zastosowania w przypadku gdy: a. Informacja poufna jest lub stała się publicznie znana w inny sposób, aniżeli w wyniku naruszenia regulaminu; b. Informacja poufna była uprzednio znana Stronie z innych źródeł, co zostanie wykazane ponad wszelką wątpliwość, zarówno co do czasu, jak i źródła uzyskania Informacji poufnej; c. obowiązek udostępnienia Informacji poufnej osobom trzecim wynika z obowiązujących przepisów prawa. Strona jest zobowiązana do natychmiastowego poinformowania drugiej Strony o otrzymaniu wyżej wspomnianego żądania, chyba że przekazanie takiej Informacji poufnej jest zabronione przez prawo lub decyzję podmiotu żądającego ujawnienia Informacji poufnej. Wyżej wymieniona notyfikacja powinna być przesłana, o ile to możliwe, przed ujawnieniem Informacji poufnej podmiotowi uprawnionemu do złożenia takiego żądania; d. Strona chcąca ujawnić Informacje poufne musi posiadać pisemną zgodę drugiej Strony określającą zakres i przedmiot udzielanej zgody.
- Obowiązek do zachowania poufności obowiązuje bezterminowo. Wykonanie lub zakończenie w inny sposób stosunku prawnego między Stronami nie powoduje ustania zobowiązań opisanych w niniejszym paragrafie.
- 12
Przetwarzanie danych osobowych
- Założenie Konta na Platformie B2C jest równoznaczne z zawarciem umowy o przetwarzanie danych osobowych na zasadach przewidzianych przepisami prawa i niniejszym paragrafem. Administratorem Danych Osobowych Konsumenta jest Sprzedawca.
- Sprzedawca będzie przetwarzał te dane osobowe Konsumenta, które zostały podane przez niego na etapie zakładania Konta na Platformie B2C oraz składania Zamówienia.
- Powierzone przez Konsumenta dane osobowe będą przetwarzane przez Sprzedawcę w celu i w zakresie niezbędnym dla wykonania umów zawieranych pomiędzy Stronami za pośrednictwem Platformy B2C, w tym umów sprzedaży i świadczenia Usług.
- Konsument może wyrazić zgodę również na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, zaznaczając odpowiednią zakładkę w swoim profilu lub na etapie dokonywania transakcji.
- Sprzedawca uprawniony jest do powierzenia przetwarzania danych osobowych Konsumenta podmiotom trzecim, w przypadku gdy jest to niezbędne dla wykonania umowy zawartej z Konsumentem, w szczególności podmiotowi, który dostarcza nabyty Towar Konsumentowi (np. przedsiębiorstwa kurierskie).
- Konsument podaje swoje dane dobrowolnie. Konsument uprawniony jest do dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania, zmiany, usunięcia oraz do żądania zaprzestania ich przetwarzania.
- 13
Postanowienia końcowe
- Strony zobowiązują się do powiadamiania się nawzajem o każdorazowej zmianie adresu. W przypadku braku powiadomienia drugiej strony o zmianie adresu, korespondencję dostarczoną na wcześniej wskazany adres uważa się za doręczoną i wywołującą wszelkie skutki prawne w niej zawarte.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach każdy Konsument zostanie poinformowany poprzez informację na Platformie B2C zawierającą zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Konsument posiadający Konto, nie akceptuje nowej treści Regulaminu, obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem umowy.