Producenci
Opcje przeglądania
Cena
  • od
    do

Zapraszamy na cykl specjalistycznych warsztatów szkoleniowych z zakresu enoturystyki, pracy z
winem jako produktem oraz specyfiki sposobów podejścia do sprzedaży i prezentacji wina klientowi.

Cykl składa się z trzech, sześciogodzinnych spotkań szkoleniowych, które razem stanowią
kompendium wiedzy niezbędnej do skutecznego funkcjonowania na rynku polskiego wina i
enoturystyki. Przedstawiają one szereg zagadnień wyjaśniających specyfikę produktów winiarskich.
Bazują na wszechstronnym podejściu do tematu: od kwestii typowo technicznych i analitycznych,
przez wyjaśnienie fenomenu percepcji wina, po tak zwane umiejętności miękkie w kontaktach z
konsumentami.

To jedyne tego typu szkolenie na polskim rynku.


Prowadząca: KATARZYNA KORZEŃ


Dr nauk biologicznych, inż., z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z winem, w unikatowy,
wszechstronny sposób; od prowadzenia własnej winnicy i produkcji wina (uprawa winorośli i
winifikacja), przez promocję i marketing oraz enoturystykę, po analizę sensoryczną wina i jego ocenę
techniczną. Katarzyna zajmuje się między innymi takimi zagadnieniami jak: percepcja wina w ujęciu
neuroenologicznym, specyfika wpływu chemii wina na jego odbiór sensoryczny, kontekst kulturowy i
emocjonalny w percepcji wina oraz fizjologiczne i chemiczne podstawy łączenia wina z jedzeniem.
Jest założycielką i redaktorką EnoPortalu – strony internetowej poświęconej polskiemu winu,
winiarstwu i enoturystyce. W ramach Akademii EnoRozwoju edukuje oraz doradza producentom
wina. Współtworzyła Winnicomanię – unikalne przedsięwzięcie zajmujące się polską enoturystyką w
praktyce. Organizuje i współorganizuje imprezy i festiwale winiarskie. Polskie winnice zna bardzo
dobrze, a wino postrzega i przedstawia w jedyny w swoim rodzaju, niezwykle kompleksowy i
wszechstronny sposób. Jest przewodniczącą Zarządu Polskiego Klastra Enoturystycznego, członkinią
Stowarzyszenia Sommelierów Polskich, Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej i stowarzyszeń
winiarskich.


Jest autorką książki „POLSKIE WINO. Ludzie. Miejsca. Historie.”, jedynej w swoim rodzaju pozycji
wydawniczej pokazującej polskie wino i winiarstwo przez pryzmat miejsc, w których wino powstaje
oraz historii ludzi, którzy je tworzą.

 

OBSŁUGA KLIENTÓW I PODEJMOWANIE GOŚCI

Warsztaty dla: wścieli i pracowników winnic.

Cel uczestnictwa w warsztatach: zdobycie kompleksowej wiedzy na temat specyfiki sprzedaży,
prezentacji serwowania wina w winnicy, planowania i wdrażania oferty enoturystycznej, obsługi
klientów, podejmowania gości i organizacji imprez w winnicy.

Warsztaty złożone z dwóch bloków tematycznych:

1. WINO i inne przyjemności – specyfika i prezentacja produktu
· historyczne i kulturowe znaczenie wina
· techniczna i praktyczna specyfika wina
· wino jako produkt spożywczy – „planowanie” portfolio producenta wina
· najważniejsze składniki chemiczne i cechy fizyczne wina wpływające na percepcję wina, ze
szczególnym uwzględnieniem substancji aromatycznych
· elementy neuroenologii
· jakość wina
· fizjologia funkcjonowania ludzkich zmysłów i chemia wina w interakcji degustacyjnej
· czynniki wpływające na percepcje wina
· optymalne warunki degustacji
· serwowanie wina – podstawy techniczne oraz kontekst „opowieści”
· charakteryzowanie i opisywanie wina
· style wina; specyfika ich promocji i sprzedaży oraz serwowania i zastosowania
konsumpcyjnego
· preferencje konsumentów dotyczące stylów i cech wina
· specyfika sprzedażowa wina
· łączenie wina z jedzeniem, ze szczególnym uwzględnieniem produktów regionalnych 
2. SPOTKANIE przy winie – enoturystyka w praktyce
· specyfika i znaczenie enoturystyki
· aktualny stan polskiego winiarstwa i enoturystyki
· ocena potencjału enoturystycznego miejsca i okolicy
· ocena możliwości zaangażowania personelu/gospodarzy
· zaplanowanie i wdrożenie dobrej oferty enoturystycznej
· najważniejsze elementy profesjonalnej obsługi enoturystów
· gościnność, czyli jak sprawić, żeby goście byli zadowoleni
· poczęstunek, czyli wino i jedzenie, ze specjalnym uwzględnieniem kontekstu regionalnego
· nie tylko wino… - dodatkowe atrakcje dla enoturytów
· imprezy tematyczne w winnicy
· promocja enoturystyki i enoturystyka jako narzędzie promocji
· media winiarskie i inne
· znaczenie budowania dobrej kultury winiarskiej
· specyfika najważniejszych festiwali winiarskich w Polsce i ich znaczenie dla promocji i
sprzedaży
· przykłady i inspiracje 

Koszt uczestnictwa w warsztatach: 680 zł
Cena obejmuje:
- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)
- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji
- przerwę kawową

- lunch
- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej

 

FIZJOLOGIA DEGUSTACJI I PRECEPCJA WINA

Warsztaty dla: wścieli i pracowników winnic oraz pracowników branży HoReCa zajmujących się
sprzedażą i promocją wina.

Cel uczestnictwa w warsztatach: poznanie specyfiki fizjologii degustacji i percepcji wina w celu
poprawienia swoich zdolności oceny i prezentacji wina oraz bardziej efektywnej pracy z
klientem/konsumentem.

Najważniejsze tematy:
- funkcjonowanie i rola poszczególnych zmysłów w degustacji wina (i jedzenia); węch, smak, wzrok,
dotyk, słuch
- degustacja wina jako doznanie multisensoryczne - elementy neuroenologii
- specyfika ludzkich zmysłów w kontekście percepcji wina i jedzenia
- odbieranie bodźców oraz ich przetwarzanie przez układ nerwowy
- znaczenie psychiki w percepcji i funkcjonowaniu zmysłów
- postrzeganie smaków i aromatów
- rozpoznawanie smaków i aromatów
- zapamiętywanie smaków i aromatów
- czynniki wpływające na ludzką percepcję (wewnętrzne i zewnętrzne)
- uczenie się i ćwiczenie percepcji
- optymalne warunki degustacji
- podstawowe zasady serwowania oraz przechowywania i transportu wina
- przygotowanie miejsca i akcesoria do degustacji wina
- temperatura serwowania wina, kieliszki, dodatkowe elementy techniczne
- degustacja wina – ocena wyglądu, zapachu i smaku
- czynniki wpływające na percepcje i ocenę wina

- techniki degustacyjne
- złożoność smaków i aromatów wina
- elementy składające się na odbiór i jakość wina (kwasowość, odczucie słodyczy, zawartość alkoholu,
gorzkość, cierpkość, dwutlenek węgla - bąbelki, cielistość, długość, balans, dojrzałość)
- sens degustacji i oceny wina
- znaczenie konkursów winiarskich
- oceny, rankingi, krytyka winiarska
- mówienie i pisanie o winie
- stosunek jakości wina do jego ceny
- historia jedzenia i picia (kontekst sensoryczny i kulturowy)
- tradycja łączenia wina i jedzenia
- właściwości fizyczne i chemiczne wina oraz produktów spożywczych (ciężar, intensywność,
tekstura/struktura, aromaty)
- podstawowe zasady łączenia jedzenia z winem
- wino w kuchni
- wyjątki od reguł i eksperymenty
- sensoryczne pewniaki i sprawdzone sposoby na maksimum przyjemności degustacyjnej
- łączenie polskiego jedzenia i polskiego wina

Koszt uczestnictwa w warsztatach: 680 zł
Cena obejmuje:
- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)
- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji
- przerwę kawową
- lunch
- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej

 

WINO - KOMPLEKSOWA SPECYFIKA PRODUKTU

Warsztaty dla: wścieli i pracowników winnic, pracowników branży HoReCa zajmujących się sprzedażą
i promocją wina.

Cel uczestnictwa w warsztatach: zdobycie kompleksowej, usystematyzowanej wiedzy na temat
wszystkich najważniejszych aspektów wina jako produktu spożywczego oraz kontekstu historycznego
i kulturowego wina, w celu bardziej efektywnej promocji i prezentacji wina oraz skuteczniejszej
sprzedaży i promocji wina, dzięki umiejętnej pracy z klientem/konsumentem.

Najważniejsze tematy:
- czym jest wino - aspekt historyczny, kulturowy i fizyczny
- wino jako roztwór chemiczny
- najważniejsze związki chemiczne w winie (ze szczególnym uwzględnieniem substancji lotnych)
- podział/rodzaje win – aspekt produkcyjny i sensoryczny
- specyfika winorośli i jej owoców
- smaki i aromaty w winie w ujęciu systematycznym (wg. specyfiki sensorycznej oraz wg. genezy)
- „wady” wina i inne nieprzyjemności degustacyjne
- powstawanie smaków i aromatów win – aspekt uprawowy
- powstawanie smaków i aromatów win – aspekt winifikacyjny
- znaczenie drewna (beczka, klepka, wióry, dodatek tanin)
- dynamika chemiczna „dojrzewania wina”
- serwowanie wina – podstawy techniczne oraz kontekst „opowieści”
- charakteryzowanie i opisywanie wina
- style wina; specyfika ich promocji i sprzedaży oraz serwowania i zastosowania konsumpcyjnego
- preferencje konsumentów dotyczące stylów i cech wina
- wpływ wina na fizjologię i zdrowie człowieka

Koszt uczestnictwa w Szkoleniu: 680 zł


Cena obejmuje:
- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)
- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji
- przerwę kawową

- lunch
- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej

Cena zakupu pakietu wszystkich trzech warsztatów: 1780 zł

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl