20.03.25 - Wino - kompleksowa specyfika produktu - Szkolenie dla pracowników, właścicieli winnic i pracowników HoReCa

warsztaty 3.jpg
  • nowość
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 680,00 zł

Cena regularna:

680.00
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Producent: -

Opis

Kompleksowe szkolenie o wszystkich istotnych aspektach wina jako produktu, od najważniejszych
elementów fizycznych i chemicznych, przez wymiar historyczny i kulturowy, po specyfikę
marketingową.

Uczestnicy warsztatów:


- zdobędą solidny zestaw informacji, który pozwoli im lepiej zrozumieć wino
- poznają najważniejsze elementy techniczne decydujące o postrzeganiu wina przez konsumentów
- nauczą się dobierać wino do potrzeb różnych konsumentów
- nabiorą biegłości zarówno w opisywaniu wina od strony technicznej jak i w przedstawianiu go w
szerszym kontekście (budowanie historii)
- nauczą się optymalnie prezentować wino, w zależności od oczekiwań konsumenta

Prowadząca: KATARZYNA KORZEŃ


Dr nauk biologicznych, inż., z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z winem, w unikatowy,
wszechstronny sposób; od prowadzenia własnej winnicy i produkcji wina (uprawa winorośli i
winifikacja), przez promocję i marketing oraz enoturystykę, po analizę sensoryczną wina i jego ocenę
techniczną. Katarzyna zajmuje się między innymi takimi zagadnieniami jak: percepcja wina w ujęciu
neuroenologicznym, specyfika wpływu chemii wina na jego odbiór sensoryczny, kontekst kulturowy i
emocjonalny w percepcji wina oraz fizjologiczne i chemiczne podstawy łączenia wina z jedzeniem.
Jest założycielką i redaktorką EnoPortalu – strony internetowej poświęconej polskiemu winu,
winiarstwu i enoturystyce. W ramach Akademii EnoRozwoju edukuje oraz doradza producentom
wina. Współtworzyła Winnicomanię – unikalne przedsięwzięcie zajmujące się polską enoturystyką w
praktyce. Organizuje i współorganizuje imprezy i festiwale winiarskie. Polskie winnice zna bardzo
dobrze, a wino postrzega i przedstawia w jedyny w swoim rodzaju, niezwykle kompleksowy i
wszechstronny sposób. Jest przewodniczącą Zarządu Polskiego Klastra Enoturystycznego, członkinią
Stowarzyszenia Sommelierów Polskich, Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej i stowarzyszeń
winiarskich.

Szkolenie przeznaczone jest: dla pracowników i właścicieli winnic oraz pracowników branży HoReCa
zajmujących się sprzedażą i promocją wina.


Obejmuje: 6h zajęć w formie teoria + ćwiczenia praktyczne oraz dodatkową godzinę na lunch i
przerwy kawowe.


termin: 20.03.25
miejsce: w sali szkoleniowej Winnica i Wino (Kraków, ul. Bernarda Wapowskiego 8).
Koszt uczestnictwa w Szkoleniu: 680 zł


Cena obejmuje:

- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)
- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji
- przerwę kawową
- lunch
- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej

Dodatkowe informacje: kontakt@enorozwoj.pl

Partnerami szkolenia są:
Winnica i Wino, Polski Klaster Enoturystyczny, EnoPortal.pl, Polski Instytut Fermentacji

---


Wino to absolutnie wyjątkowy produkt - jednej strony dość złożony i trudny w prezentacji, a z drugiej
dający niemal nieograniczone możliwości stosowania najróżniejszych zabiegów marketingowych.
Towarzyszy ludzkości od zarania dziejów, jest niezwykle ważnym elementem historii, kultury, sztuki i
wielu innych aspektów życia. Jego spożywanie i percepcja łączy się z przyjemnymi okolicznościami
spotkań z ludźmi oraz na wyjątkowymi doznaniami sensorycznymi. Prezentacja wina, jako produktu
opiera się na dwóch niemal równie istotnych elementach: jakości tego co w kieliszku i emocji jakich
dostarcza to co dookoła kieliszka, czyli opowieści i okoliczności degustacji - sukces producenta
wymaga biegłości w obu.

Akademia EnoRozwoju zaprasza na szkolenie w formie praktycznych warsztatów na temat
wszystkich aspektów wina istotnych z punktu widzenia konsumenta, od planowania specyfiki
produktu, przez dbałość o jego jakość, po optymalną prezentację i tworzenie kontekstu
marketingowego. Warsztaty przeznaczone dla wścieli i pracowników winnic oraz pracowników
branży HoReCa zajmujących się sprzedażą i promocją wina, potrzebujących kompleksowej,
profesjonalnej, rzeczowej wiedzy w wyczerpującej i usystematyzowanej formie.

Spotkanie szkoleniowe będzie złożone z dwóch elementów: teorii i praktyki. Warsztaty pozwolą na
poznanie specyfiki wina jako produktu, w celu bardziej efektywnej pracy z klientem/konsumentem.

Szkolenie przeznaczone jest: dla pracowników i właścicieli winnic.


Obejmuje: 6h zajęć w formie teoria + ćwiczenia praktyczne oraz dodatkową godzinę na lunch i
przerwy kawowe.
Szkolenie odbędzie się: 20.03.25, w sali szkoleniowej Winnica i Wino (Kraków, ul. Bernarda
Wapowskiego 8).

Uczestnicy Szkolenia otrzymają: zestaw materiałów w formie cyfrowej oraz możliwość dodatkowych
konsultacji.

Koszt uczestnictwa w Szkoleniu: 680 zł
Cena obejmuje:
- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)
- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji
- przerwę kawową
- lunch
- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej

Dodatkowe informacje: kontakt@enorozwoj.pl

Warsztaty dla: wścieli i pracowników winnic, pracowników branży HoReCa zajmujących się sprzedażą
i promocją wina.

Cel uczestnictwa w warsztatach: poznanie specyfiki fizjologii degustacji i percepcji wina w celu
poprawienia swoich zdolności oceny i prezentacji wina oraz bardziej efektywnej pracy z
klientem/konsumentem.

Najważniejsze tematy:


- funkcjonowanie i rola poszczególnych zmysłów w degustacji wina (i jedzenia); węch, smak, wzrok,
dotyk, słuch
- degustacja wina jako doznanie multisensoryczne - elementy neuroenologii
- specyfika ludzkich zmysłów w kontekście percepcji wina i jedzenia
- odbieranie bodźców oraz ich przetwarzanie przez układ nerwowy
- znaczenie psychiki w percepcji i funkcjonowaniu zmysłów
- postrzeganie smaków i aromatów
- rozpoznawanie smaków i aromatów
- zapamiętywanie smaków i aromatów
- czynniki wpływające na ludzką percepcję (wewnętrzne i zewnętrzne)
- uczenie się i ćwiczenie percepcji
- optymalne warunki degustacji

- podstawowe zasady serwowania oraz przechowywania i transportu wina
- przygotowanie miejsca i akcesoria do degustacji wina
- temperatura serwowania wina, kieliszki, dodatkowe elementy techniczne
- degustacja wina – ocena wyglądu, zapachu i smaku
- czynniki wpływające na percepcje i ocenę wina
- techniki degustacyjne
- złożoność smaków i aromatów wina
- elementy składające się na odbiór i jakość wina (kwasowość, odczucie słodyczy, zawartość alkoholu,
gorzkość, cierpkość, dwutlenek węgla - bąbelki, cielistość, długość, balans, dojrzałość)
- sens degustacji i oceny wina
- znaczenie konkursów winiarskich
- oceny, rankingi, krytyka winiarska
- mówienie i pisanie o winie
- stosunek jakości wina do jego ceny
- historia jedzenia i picia (kontekst sensoryczny i kulturowy)
- tradycja łączenia wina i jedzenia
- właściwości fizyczne i chemiczne wina oraz produktów spożywczych (ciężar, intensywność,
tekstura/struktura, aromaty)
- podstawowe zasady łączenia jedzenia z winem
- wino w kuchni
- wyjątki od reguł i eksperymenty
- sensoryczne pewniaki i sprawdzone sposoby na maksimum przyjemności degustacyjnej
- łączenie polskiego jedzenia i polskiego wina

Prowadząca: KATARZYNA KORZEŃ


Dr nauk biologicznych, inż., z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z winem. W ramach
Akademii EnoRozwoju edukuje i doradza producentom wina oraz innym podmiotom z branży
winiarskiej. Specjalizuje się w fizjologii percepcji degustacyjnej, chemii wina i neuroenologii oraz
polskim winiarstwie i winie również w aspekcie łączenia go z polską kuchnią i produktami
regionalnymi. Jest założycielką i redaktorką EnoPortalu – wirtualnej bazy wiedzy o polskim
winiarstwie. Współtworzyła Winnicomanię – unikalne przedsięwzięcie zajmujące się polską
enoturystyką w praktyce. Organizuje i współorganizuje imprezy i festiwale winiarskie. Prowadzi
własną winnicę.

Partnerami szkolenia są:

Winnica i Wino, Polski Klaster Enoturystyczny, EnoPortal.pl, Polski Instytut Fermentacji

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl