23.01.25 - Obsługa klientów i podejmowanie gości - szkolenie dla pracowników i właścicieli winnic
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Kompleksowe szkolenie z zakresu świadczenia usług enoturystycznych oraz profesjonalnej obsługi
klientów w winnicy. Szkolenie podzielone jest na dwa moduły:
- pierwszy dotyczący produktu (wina): jego planowania, przygotowania w wersji optymalnej dla
konsumenta, prezentacji, promocji i sprzedaży
- drugi dotyczący usług enoturystycznych: oceny potencjału miejsca, przygotowania, prezentacji i
promocji oferty, praktycznych aspektów obsługi gości.
W obu modułach uwzględnione są elementy teoretyczny oraz praktyczne, ze szczególnym naciskiem
na specyfikę percepcji wina, doświadczanie miejsca oraz tzw. umiejętności miękkie w kontaktach z
klientem.
Jedyne takie szkolenie na polskim rynku. Wyjaśniające najważniejsze mechanizmy związane z
funkcjonowaniem enoturystyki, w praktyczny sposób przygotowujące do świadczenia usług
najwyższej jakości. Oparte na aktualnym stanie i najnowszych trenach w światowej turystyce,
osadzone w specyficznych polskich realiach, bazujące na szerokim i wszechstronnym doświadczeniu
prowadzącej.
Szkolenie przygotowuje do:
- obiektywnej oceny oferowanych produktów (wina)
- dostosowania sposobów i form prezentacji, promocji i sprzedaży produktów (wina i innych) w
zależności od ich specyfiki
- oceny potencjału enoturystycznego miejsca i optymalnego jego wykorzystania
- zaplanowania i przygotowania oferty enoturystycznej
- skutecznej promocji produktów i usług
- sprawnego i profesjonalnego świadczenia usług enoturystycznych.
Prowadząca: KATARZYNA KORZEŃ
Dr nauk biologicznych, inż., z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z winem.
Przewodnicząca Zarządu Polskiego Klastra Enoturystycznego. Turystyką winiarską zajmuje się w teorii
i praktyce. W ramach Akademii EnoRozwoju edukuje i doradza producentom wina oraz innym
podmiotom z branży winiarskiej. Specjalizuje się w fizjologii percepcji degustacyjnej, chemii wina i
neuroenologii oraz polskim winiarstwie i winie, również w aspekcie łączenia go z polską kuchnią i
produktami regionalnymi. Jest założycielką i redaktorką EnoPortalu – wirtualnej bazy wiedzy o
polskim winiarstwie. Współtworzyła Winnicomanię – unikalne przedsięwzięcie zajmujące się polską
enoturystyką w praktyce. Organizuje i współorganizuje imprezy i festiwale winiarskie. Prowadzi
własną winnicę.
Szkolenie przeznaczone jest: dla pracowników i właścicieli winnic.
Obejmuje: 6h zajęć w formie teoria + ćwiczenia praktyczne oraz dodatkową godzinę na lunch i
przerwy kawowe.
Termin: 23.01.25r.
Miejsce: w sali szkoleniowej Winnica i Wino (Kraków, ul. Bernarda Wapowskiego 8).
Koszt uczestnictwa w Szkoleniu: 680 zł
Cena obejmuje:
- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)
- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji
- przerwę kawową
- lunch
- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej
Dodatkowe informacje: kontakt@enorozwoj.pl
Partnerami szkolenia są:
Winnica i Wino, Polski Klaster Enoturystyczny, EnoPortal.pl, Polski Instytut Fermentacji
---
Podstawą sukcesu w winiarstwie jest zadowolony klient i szczęśliwy gość. To oczywiste, ale w
szczegółach dość trudne, bo wino i enoturystyka to nie tylko napój i usługa to przede wszystkim
emocje i doświadczanie. Polacy coraz bardziej przekonują się do wina i wiedzą o nim coraz więcej.
Winnice odwiedzają zarówno początkujący jak i doświadczeni miłośnicy win. Dobry gospodarz musi
odpowiednio przyjąć każdego. Dostosować swoją ofertę i obsługę gości do różnych wymagań.
Akademia EnoRozwoju zaprasza na dwuczęściowe szkolenie z zakresu obsługi klientów i
podejmowania gości w winnicy. Warsztaty przeznaczone dla winiarzy oraz pracowników winnic
potrzebujących kompleksowej, profesjonalnej, rzeczowej wiedzy w wyczerpującej i
usystematyzowanej formie.
Spotkanie szkoleniowe będzie złożone z dwóch części: pierwsza dotyczyć będzie produktu – wina oraz
wszystkich zagadnień z nim związanych, w kontekście gustów i wymagań konsumentów. Druga,
przygotowania i wdrożenia oferty, oraz świadczenia profesjonalnych usług enoturystycznych.
Przeanalizujemy pracę z ludźmi; klientami i gośćmi – celowo podzielonymi na dwie odrębne grupy ze
względu na ich różne potrzeby. Sporo czasu poświęcimy nie tylko na konkrety, ale również na
szczegóły techniczne oraz ważne w pracy z ludźmi, tzw. umiejętności miękkie.
Szkolenie przeznaczone jest: dla pracowników i właścicieli winnic.
Obejmuje: 6h zajęć w formie teoria + ćwiczenia praktyczne oraz dodatkową godzinę na lunch i
przerwy kawowe.
Szkolenie odbędzie się: 23.01.25r. w sali szkoleniowej Winnica i Wino (Kraków, ul. Bernarda
Wapowskiego 8).
Uczestnicy Szkolenia otrzymają: zestaw materiałów w formie cyfrowej oraz możliwość dodatkowych
konsultacji.
Koszt uczestnictwa w Szkoleniu: 680 zł
Cena obejmuje:
- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)
- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji
- przerwę kawową
- lunch
- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej
Dodatkowe informacje: kontakt@enorozwoj.pl
Część 1
WINO i inne przyjemności – specyfika i prezentacja produktu
Wino jest głównym i najważniejszym powodem, dla którego klienci i goście odwiedzają winnice. To
bardzo specyficzny produkt. Żeby dobrze go zaprezentować trzeba dobrze do znać i rozumieć oraz
wiedzieć jak mogą odbierać je inni, w zależności od tego jak zostanie zaprezentowane.
Pierwsza część szkolenia będzie dotyczyć wina oraz innych elementów, z którymi warto je łączyć,
żeby sprawić gościom i konsumentom więcej przyjemności, a przez to skłonić ich do zakupu.
Spojrzymy na wino nieco szerzej i z takiego punktu widzenia, który pomoże lepiej prezentować go
innym; od kontekstu kulturowego po substancje chemiczne decydujące o wrażeniach
degustacyjnych. Wszystko w kontekście optymalnej prezentacji produktu.
Najważniejsze tematy:
- historyczne i kulturowe znaczenie wina
- techniczna i praktyczna specyfika wina
- wino jako produkt spożywczy
- najważniejsze składniki chemiczne i cechy fizyczne wina wpływające na jego percepcję, ze
szczególnym uwzględnianiem substancji aromatycznych
- elementy neuroenologii
- jakość wina
- fizjologia funkcjonowania ludzkich zmysłów i chemia wina w interakcji degustacyjnej
- czynniki wpływające na percepcje wina
- optymalne warunki degustacji
- serwowanie wina – podstawy techniczne oraz kontekst „opowieści”
- charakteryzowanie i opisywanie wina
- style wina; specyfika ich promocji i sprzedaży oraz serwowania i zastosowania konsumpcyjnego
- preferencje konsumentów dotyczące stylów i cech wina
- łączenie wina z jedzeniem, ze szczególnym uwzględnieniem produktów regionalnych
W części praktycznej uczestnicy szkolenia poznają specyfikę percepcji sensorycznej wina, dzięki
czemu będą mogli lepiej zrozumieć sztukę prezentacji wina klientom i gościom.
Część 2
SPOTKANIE przy winie – enoturystyka w praktyce
Konkretny produkt, jakim jest wino, w winnicy sprzedaje się w określony sposób – przez kontakt z
człowiekiem, w specyficznych okolicznościach – w miejscu powstania. To jedyna w swoim rodzaju
kombinacja. Winnice przyjmujące gości nie tylko sprzedają usługi. Oferują enoturytom coś więcej niż
tylko wino, miejsce i sposób spędzania czasu – oferują emocje.
Druga część szkolenia poświęcona będzie dobrym interakcjom z klientami i możliwie najlepszemu
ugoszczeniu enoturystów, przy dobrym przeliczeniu sił na zamiary, czyli ocenie potencjału miejsca i
możliwości personelu. Dobrze funkcjonujące przedsięwzięcie enoturystyczne powinno być tak
zaplanowane, żeby 100% zadowolenia gości eksploatowało dokładnie tyle energii gospodarzy ile
chcą/mogą poświęcać.
Najważniejsze tematy:
- profesjonalna obsługa klientów w winnicy
- specyfika i znaczenie enoturystyki
- aktualny stan polskiego winiarstwa i enoturystyki
- ocena potencjału enoturystycznego miejsca i okolicy
- ocena możliwości zaangażowania personelu/gospodarzy
- zaplanowanie i wdrożenie dobrej oferty enoturystycznej
- najważniejsze elementy profesjonalnej obsługi enoturystów
- gościnność, czyli jak sprawić, żeby goście byli zadowoleni
- poczęstunek, czyli wino i jedzenie, ze specjalnym uwzględnieniem kontekstu regionalnego
- nie tylko wino… - dodatkowe atrakcje dla enoturytów
- imprezy tematyczne w winnicy
- promocja enoturystyki i enoturystyka jako narzędzie promocji
- media winiarskie i inne
- znaczenie budowania dobrej kultury winiarskiej
- specyfika najważniejszych festiwali winiarskich w Polsce i ich znaczenie dla promocji i sprzedaży
- przykłady i inspiracje
W części praktycznej uczestnicy przećwiczą ocenę potencjału enoturystycznego miejsca –
wskazywanie mocnych i słabych stron oraz zapoznają się z procesem kreatywnego planowania
atrakcji dla gości.
Prowadząca: KATARZYNA KORZEŃ
Dr nauk biologicznych, inż., z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z winem. W ramach
Akademii EnoRozwoju edukuje i doradza producentom wina oraz innym podmiotom z branży
winiarskiej. Specjalizuje się w fizjologii percepcji degustacyjnej, chemii wina i neuroenologii oraz
polskim winiarstwie i winie również w aspekcie łączenia go z polską kuchnią i produktami
regionalnymi. Jest założycielką i redaktorką EnoPortalu – wirtualnej bazy wiedzy o polskim
winiarstwie. Współtworzyła Winnicomanię – unikalne przedsięwzięcie zajmujące się polską
enoturystyką w praktyce. Organizuje i współorganizuje imprezy i festiwale winiarskie. Prowadzi
własną winnicę.
Partnerami szkolenia są:
Winnica i Wino, Polski Klaster Enoturystyczny, EnoPortal.pl, Polski Instytut Fermentacji